Medal of Honor Airborne - Články
Úvod
Možnost poskytnout hráčům „začít kdekoli“ ve first-person střílečce byla jedním z hlavních prvků Medal of Honor Airborne, pro nějž se vývojářský tým skutečně nadchnul, protože fanouškům této hry přinese skutečně jedinečné zážitky. Nejen že je na poli her něčím zcela novým, ale je rovněž inspirován zkušenostmi výsadkářských veteránů z 2. světové války.
Klíčovým elementem našeho herního designu je hráčova volba. Prvním krokem proto pro nás bylo umožnit mu, aby si určil, odkud chce začít, v jakékoli úrovni. Pokud tedy hráče zajímá, co by se bývalo stalo, kdyby začal svou misi z jiného místa, má možnost opětovného seskoku a volby nové startovní lokace, přičemž toto může opakovat znova a znova. Obrázky a popisky dále v textu přibližují okamžik, kdy se hráč rozhodne vyskočit z C-47 (anebo je vystrčen, váhá-li příliš dlouho) a převezme ovládání svého padáku, aby si našel ideální prostor pro dopad v jednom z herních levelů (v tomto případě jde konkrétně o operaci Husky). Některé z levelů jsem hrál osobně už nejméně stokrát a pokaždé v nich nacházím něco nového. Vývojářský tým od počátku plánoval dosáhnout určité úrovně opětovné hratelnosti, ale výsledek široce předčil naše očekávání.
- Operace Husky, probíhající v husté městské zástavbě, nabízí řadu takticky výhodných míst pro seskok, z nichž si mohou hráči vybrat:
1. Střecha radnice – přistání na úzké střeše německého velitelství může být osudné pro zelenáče, ale pokud hledáte příležitost k heroickému výkonu, pak jste právě našli to pravé místo k dopadu.
2. Náměstíčko u věže – toto tiché zákoutí města je označeno zeleným kouřem a světlicí. Takto označené oblasti jsou pro seskok nejbezpečnější, aktivita nepřítele je zde nulová a obvykle si zde můžete doplnit zdraví a munici ze zásobovacích kontejnerů.
3. Střecha tržnice – přistáním na střeše této tržnice uprostřed města se octnete v blízkém dosahu všech bojů, které právě ve vsi probíhají, na druhou stranu však budete v případě zpozorování nepřítelem nebezpečně vystaveni jeho palbě z budovy radnice.
4. Severovýchodní brána – dopad u severovýchodní brány může být riskantní, ale lze se jí dostat do blízkosti jednoho z cílů. Avšak být blízko neznamená dostat se k cíli rychle, jelikož obránci jej nevydají lacino. Pozorně si všímejte míst, kudy je lze obejít z výšky.
5. Domy na kopci – po přistání poblíž domů na kopci na vás bude čekat nejobtížnější bojový úkol. Nejde ani tak o prostor, v němž se bojuje, ale o vysokou náročnost zajištění celé této části města.
Kromě seskokových zón, které vidíte na obrázcích, se v rámci operace Husky nacházejí i tyto další startovní lokace:
Městské hradby – seskokem na hradby získáte rychlý přístup na většinu míst ve městě, výhodu možnosti útoku ze shora a rovněž odtud vede cesta na střechy domů, které představují jednu z největších bojových výhod.
Zadní ulička – pokud najdete cestu do zadní uličky za radnicí, můžete se jí proplížit za linie nepřítele a překvapit jeho obranu. Pamatujte si ale, že při vpádu do týla nepřítele budete sami a při útoku vám nepomůže žádný ze spolubojovníků.
Schodiště u kostela – chcete-li ukázat, jací jste výsadkáři, přistaňte na schodech městského kostela a získejte jedno z mnoha dovednostních ohodnocení.
Věž – seskočte na vrcholek věže, odkud budete mít vojáky nepřítele bránící radnici jako na dlani. Pokud máte ostřelovačskou pušku, jste na tom pravém místě, kde pro ni najdete uplatnění.
Najděte si svou vlastní cestu – Zvolte si vlastní místo k dopadu kdekoli ve městě a sami si zvolte způsob boje s nepřítelem, na nějž narazíte. Vy jste hrdinové – je čas začít dělat hrdinská rozhodnutí.
Závěr
Možnost začít kdekoli je pro hráče jen prvním krokem k otevřené volbě dalšího postupu. Výsadkem a seskokem se hráč dostane do startovního bodu, ale v závislosti na tom, jak se dále od tohoto momentu rozhodne postupovat, mu umožňuje zcela změnit zážitek ze hry. Způsob použití zbraní, herní styl – to vše se liší hráč od hráče. Vývojářský tým proto v této hře usiluje o to, aby každá operace byla proveditelná ze všech směrů a vyhovovala všem různým herním stylům.
Idea možnosti volby startovní pozice a dalšího postupu dala vzniknout tvůrčí filosofii, která vývojářský tým donutila změnit všechny postupy vývoje a programování Medal of Honor Airborne.
Hráč má v rukou kompletní kontrolu nad tím, kde začne a při hledání nových způsobů útoku na cíl s novými zbraněmi, novými obchvaty nebo z nových úhlů začnete oceňovat schopnost improvizace, kterou tehdy museli dnes a denně osvědčovat skuteční hrdinní výsadkáři.
Jak vypadá úvodní seskok v pěti hlavních operacích Husky, Varsity, Avalanche, Neptune a Market Garden?
Operace Husky představuje seskok do opevněného města. Hlavními elementy v této lokaci jsou náměstí v jeho středu, zvonice a rozlehlá budova radnice. V operaci Husky se lze pohybovat na vrcholcích střech, plížit se zadními uličkami či využívat míst k obchvatu ze shora, která se vyskytují v celém levelu.
Při operaci Avalanche dojde ke shozu nad starořeckými ruinami u Paesta. Němci využili tuto archeologickou lokalitu jako koncentrační bod k protiútoku na V. armádu, vyloďující se na plážích u Salerna. Hlavními elementy v Paestu jsou amfiteátr, akvadukty a ruiny řeckého chrámu.
V rámci operace Neptune zažijete slavné vylodění v Normadii v Den D. V této misi přistanete na kopci, odkud si budete muset probojovat cestu na pláže. Jako příslušníci 82. výsadkové divize budete shozeni za liniemi nepřátelské obrany na pláži Utah. Během seskoku uvidíte průběh zde probíhajícího spojeneckého vylodění, ale pod vámi už čeká na kopci se strmými svahy plnými zákopů vysoká německá pozorovací věž a radarová stanice.
Operace Market Garden se odehrává v silně poničeném městě Nijmegenu a u mostu přes řeku Waal. Hlavními elementy zde jsou velký kostel, několik zdemolovaných průmyslových a rezidenčních oblastí a samozřejmě i zmíněný most. Zoufalému úsilí o udržení nijmegenského mostu pro spojenecký postup budou předcházet těžké boje v městské zástavbě.
Operace Varsity se skládá ze dvou misí. První probíhá v prostředí továrny/průmyslové zóny. Druhá mise, která je zároveň posledním levelem hry, je v tuto chvíli ostře střeženým tajemstvím vývojářského týmu. Jde o nejvyšší level jak Medal of Honor, žánru vertikálních FPS her, tak i výsadkářských dovedností. Až to uvidíte, uzemní vás to. Až pak...
Můžete popsat některé z přistávacích zón, vyznačených v traileru?
Každá mise nabízí hráčům mnoho různých variant místa dopadu. Seskoku na nepřátelský cíl nebo hluboko za nepřátelskými liniemi říkáme vysoce rizikový výsadek. V každé misi se také nachází několik sniperských pozic, z nichž některých lze dosáhnout jen seskokem. Propadnutí oknem nebo sesutou částí zdi nazýváme kaskadérským seskokem. Dalším lákadlem budou seskoky na vertikální stavby, jako jsou věže, sloupy, stěny a můstky. Střecha hraje při výsadku významnou roli. Pokud vidíte objekt se střechou, bez ohledu na to, zda je velká nebo malá, jde na ní přistát. Ze všech druhů seskoku je ovšem nejzábavnější ten, který vývojářský tým nazval „seskočit-kopnout-sejmout“. Obnáší přistát přímo na nepřítele a kopnout jej do hlavy.
Jak definujete vertikální herní systém?
Vertikální herní systém vám umožňuje dostat se nad, okolo a/nebo za prakticky jakoukoli bojovou situaci ve hře. V průběhu boje vás to jako hráče nutí k jinému způsobu přemýšlení. Není to totiž jen o tom „koho dál zabít“, ale musíte přemýšlet strategicky o tom, jak se budete chtít do boje zapojit. Vertikální obchvat reálně eliminuje krytí nepřítele, jehož tak můžete z převýšení zasypat smrtící palbou. Dalším z neuvěřitelně zábavných prvků herního systému je házení granátů na nepřátele shora. Ovšem nepřítel často využije vertikální pozice i proti vám. Po několika prvních střetech se přistihnete, jak dáváte mnohem větší pozor na to, co je nad a pod vámi.