Mafia 2 - Engine
Mafia II Engine
Vzhledem k přibývajícím informacím o enginu – samotnému srdci každé hry, jsem se rozhodl pro vás shrnout všechny informace, které zatím o enginu víme.
Takže začneme, jak se říká od píky, tedy základními informacemi. Engine, jak jsme se dozvěděli z infoboxu hry na oficiální webové prezentaci 2K Games, se jmenuje Illusion™ engine a také se dozvídáme, že stejně jako jeho předchůdce – LS3D, byl vyvinut pouze pro potřeby Mafie. Ještě se pak dozvíme poznámku, že umožňuje nádherně renderovat venkovní prostředí, čemuž všichni rádi uvěříme… :-)
Dále víme, že ho dokončila pražská pobočka Illusion Softworks … ehm vlastně 2K Czech zhruba před rokem, zároveň nás autoři ovšem uklidňují, že se není čeho bát, vždyť i trhák loňského roku – Crysis mělo v době vydání více než rok starý engine. Ovšem, jak víme z LEVELu 164, cesta k enginu nebyla jednoduchá.
Pozitivním zjištěním je jistě fakt, že cutscény budou plně zpracovány v enginu hry, tudíž budou vypadat velice sourodě se hrou. Další věc se týká loadovacích obrazovek nebo spíše netýká, abych byl přesný. Ty totiž ze hry zmizí téměř všechny. Menší příklad: Pokud budete v jedné čtvrti a budete přejíždět do druhé, tak z paměti se vám bude mazat ta předcházející a naopak se vám do paměti pomalu nastreamuje čtvrť následující.
Hlavní engine bude samozřejmě doplněn také dalšími sub-enginy, které budou zajišťovat třeba pokročilou fyziku, kterou hra bude disponovat. V tomto konkrétním případě jde o fyzikální engine PhysX od nVidie, který mimo jiné způsobuje špinění aut.